زمین خدا

زمین خدا
برای تازه شدن دیر نیست 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زمین خدا و آدرس anitaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در این  سالها که در پایه چهارم تدریس می کنم به نکته جابی رسیدم و آن اینکه واقعا تدریس و تربیت دانش آموزان درپایه چهارم زحمت فراوانی را به معلم تحمیل می کند و  اگر عاشق کار و دانش آموزان نباشی نمی توانی از عهده این مسئولیت بربیایی. ولی چیزی که بعد ازین سالها برایم تجربه شده این

است که اگر دانش آموزان سال چهارم به آمادگی کامل در دروسشان برسند  قطعا در پایه پنجم مشکلی نخواهند داشت.لذا به دختر و پسر عزیزم که امسال کلاس پنجم خواهند بود سفارش میکنم که حتما مرور کوچکی  روی مطالب دروس چهارم و مخصوصا درس ریاضی داشته باشند.

اما شما اولیای محترم  که فرزندتان به کلاس چهارم میرود، تفریح تابستانی قطعا نیاز روحی و جسمی بچه ها است اما بد نیست گاهی هم به عنوان بازی مطالبی نظیر جدول ضرب را با آنها مرور نمایید.

یادم می آید درکلاس چهارم تدریس ی کردم ازبچه ها سوال می پرسیدم تا این که رسید به یکی از بچه هاوازاو سوال کردم شخم زدن با گاو بهتر است یا تراکتور؟او پاسخ داد با گاو. وباز سوال تکرار شد واوهمان پاسخ را داد.با عصبانیت داد زدم واونارحت شد بعد از مدتی به خودم آمدم وگفتم حالااشکال ندارد با گاو یا تراکتورهرکدام معایب ومحاسنی دارند تا این که آرام شدوفهمیدم جواب بعضی سوالات درکتاب هایی مثل علوم وجغرافیا واگرا هستند وجواب ثابت وکلی ندارند وخیلی از پاسخ ها ی دانش آموزان می تواند درست باشد حالا هر موقع همان دانش آموز را می بینم که ماشالله برای خود مردی شده می گوید شخم زدن با گاو بهتر است یا تراکتور؟ پس چه بهتر است برخوردی خوب با بچه ها داشته باشیم و برخورد درست معلمان با دانش آموزان بررشد و استعدادهای خلاق آنها تاثیر فراوان دارد. از وادار کردن دانش آموزان به رقابت و هم چشمی با یکدیگر بپرهیزیم. هر یک از دانش آموزان دارای استعداد و قریحه های خاص خود هستند که شاید از این جنبه با دانش آموزان دیگر متفاوت باشد. در پرورش این استعدادهای ویژه در دانش آموزان بکوشیم وآنها راتشویق کنیم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 496
بازدید کل : 41639
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1